travel diary - china pt. 3

Tuesday, December 13

We zijn inmiddels al een paar weken in China en ik merk dat ik totaal geen besef van tijd heb. Het voelt alsof ik hier nog maar een weekje ben. De dagen gaan ontzettend snel en het wordt eens tijd dat ik ga beseffen dat we hier niet heel lang meer zijn. Met die gedachten pak ik een paar kledingstukken en prop ik het in mijn koffer. Die middag vertrekken we met de trein naar Yiwu. We stappen de trein in, kijken naar onze ticket en lopen naar de juiste plek. Enkele uren later komen we aan en worden we opgehaald. De komende week verblijven we bij vrienden van mijn tante. Ze wonen in een flat, op de tiende verdieping. We rijden de garage binnen, stappen de lift in en lopen naar de slaapkamer. Er is een tweepersoonsbed en een groot vensterbank bij het raam waar iemand op kan slapen. Ik ren naar het vensterbank en staar naar buiten. Ik zie hier en daar auto's rijden, een grote flat, een Toyota winkel en een heleboel huizen. Kort samengevat: een prachtig uitzicht over Yiwu (bovenstaande foto).

Ik had het uitzicht al gezien en wilde graag op de vensterbank slapen. Het lag niet zo lekker als een normaal bed, maar dat had ik ervoor over. Het uitzicht was namelijk prachtig. Ik schoof het gordijn opzij en kon alles zien vanaf de tiende verdieping. Ik staar naar buiten en kan niet wachten om de komende ochtenden met dit uitzicht wakker te worden. Het is inmiddels al een stuk later en we besluiten om vroeg te gaan slapen, want de volgende ochtend vertrekken we naar Hengdian Worlds Studios ('s werelds grootste filmstudio). Één voor één stappen we de bus in en op naar Hengdian Worlds Studios!
Een poosje later komen we aan in Hengdian en stappen de bus uit. Het is ontzettend warm en lopen de trap op. Aangezien het zo warm is, besluiten we om een golfkarretje te huren zodat we niet de hele tijd hoeven te lopen (het is namelijk onwijs groot). Al gauw zien we een groep mensen, een cameraploeg en een rood doek. Niet veel later wordt er in een microfoon geroepen dat we iets verder weg moeten staan. (daar gaat m'n carrière als actrice) (grapje) (haha)

Een medewerker bestuurt het golfkarretje en rijdt ons overal naar toe. Hij neemt een route die eigenlijk voor de toeschouwers verboden is en besluit hier snel langs te rijden, althans dat vertelde hij. Hier en daar zien we een groep mensen die bezig zijn met filmen. Ècht ontzettend tof dat de chauffeur deze route nam.
Als we weer besluiten om naar de ingang te rijden, zien we mannen in kostuums. We vragen voor welke film ze bezig zijn maar ze geven geen antwoord. We stappen het golfkarretje uit en bedanken de chauffeur. Niet veel later nemen we de bus weer richting Yiwu en gaan die avond uiteten. Na het eten kletsen we nog wat bij en wandelen we door een park wat zich voor de flat bevindt. We komen vermoeid terug en kruipen onze bedden in.


volgende keer: naar Shanghai en varen op een boot


Meer China travel diaries:

21 comments:

  1. Wat anders is het daar zeg, net alsof het echt een totaal andere wereld is.

    ReplyDelete
  2. Wat bijzonder, echt een hele andere wereld als hier in Nederland

    ReplyDelete
  3. Oh ik ben nu heel benieuwd voor welke film ze bezig waren haha! Jammer dat ze dat niet zeiden!

    ReplyDelete
  4. Jammer dat ze niet wilden zeggen voor wat ze aan het filmen waren. Maar uiteraard wel leuk dat je dat allemaal kon zien daar. Je foto's zien er weer bijzonder mooi uit hoor. Echt zalig!

    ReplyDelete
  5. Wat heb je een gave dingen gezien! En wauwie, die foto's zijn weer zo mooi<3

    ReplyDelete
  6. Heel leuk om deze foto's te zien. Wat is het ook mooi daar.

    ReplyDelete
  7. Moet echt een hele ervaring zijn zo lang in China verblijven! De filmstudio lijkt me echt geweldig en zeker omdat men ook echt aan het filmen was. Ik vind het echt leuk dat je zo een vintage effectje op je foto's hebt gedaan, het geeft zo net dat ietsje extra.

    ReplyDelete
  8. Wow de foto's zijn echt super mooi en het ziet er daar zo cool uit!

    XXXX cato van hellotwigs.blogspot.be

    ReplyDelete
  9. Zo heerlijk om deze foto's te zien en je verhalen te lezen. Ik krijg helemaal zin om naar China te gaan!

    ReplyDelete
  10. Prachtig om zoiets te mogen zien! Bijzonder zeg!

    ReplyDelete
  11. It looks beautiful! I would love to visit China one day!
    xx
    Sarah

    ReplyDelete
  12. Wat gaaf! Leuk ook dat er mensen in dit soort kleding rondlopen. Wie weet zie je het eens op tv voorbij komen, dat zou mega gaaf zijn hahah!

    ReplyDelete
  13. Wat is China mooi zeg! Tenminste, waar je geweest ben en foto's van gemaakt hebt. Voor de rest ken ik China helemaal niet zo goed. En wat leuk dat je chauffeur een route nam die eigenlijk niet mocht, haha. Moet toch wel erg speciaal zijn!

    ReplyDelete
  14. Wat een mooie en bijzonder land! Ik wil er ook echt graag een keer heen! Lijkt me geweldig.

    Love,
    Dascha

    ReplyDelete
  15. Woah, wat een zalig uitzicht had je daar op de tiende verdieping! Heb je echt op een vensterbank geslapen? (Je had er foto's van moeten nemen, wilde ik zien, dan kon ik het ideetje onthouden voor als ik een huisje koop, ooit.)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja ik had echt op een vensterbank geslapen. Het was een bredere vensterbank dan normaal. Ja haha klopt, ik heb helaas best weinig foto's genomen (besef ik me nu achteraf)

      Delete
  16. Wauw, wat gaaf zeg. China lijkt me heel bijzonder. Mooie foto's ook! Het is of ik ze eerder gezien heb, maar dat kan niet haha! Ik weet niet precies wat het is, maar ik vind ze in ieder geval iets magisch hebben. Heel mooi. ♥

    ReplyDelete
  17. Haha, jammer dat ze niet antwoorden! En het lijkt me zo chill he, een golfkarretje. :")

    ReplyDelete
  18. Gave foto's! Ben erg benieuwd welke film ze aan het maken zijn. xx

    ReplyDelete