travel diary - china pt. 1

Thursday, September 1

De afgelopen maand ben ik (soort van) afwezig geweest omdat ik op reis ging naar China. Er kwamen wel blogposts online maar die waren ingepland en ik heb er nog mega veel liggen om te lezen. Hoewel ik al een paar weken thuis ben, heb ik amper iets van me laten horen. Ik had wat problemen met de foto's maar dat is nu (tijdelijk) opgelost. Inmiddels moet ik alweer bijna naar school, maar ik wil jullie ook nog een beetje laten genieten van mijn avontuur in China. We gaan naar de grootste waterval in Azië, lopen door drukke straatjes, genieten van de cultuurverschil en nog veel meer! Ik zal je proberen alles te laten zien dus ga je mee op avontuur naar China?

Het is woensdagmiddag en lopen met z'n allen naar het station. Binnen een uur zijn we op Schiphol. We checken onze koffers in en lopen naar onze gate. Als het vliegtuig begint op te stijgen, beginnen er twee baby's te huilen. Het is 's avonds en iedereen probeert een goede nachtrust te krijgen. Dit wordt al gauw verstoord door de twee baby's die nog steeds mega hard aan het krijsen zijn. Iedereen raakt geïrriteerd. Hier en daar hoor je steeds een zucht. Na ongeveer 12 uur het gekrijs aangehoord te hebben, landen we eindelijk aan in Guangzhou. Hier moeten we een paar uur wachten op het vliegveld voordat we naar Wenzhou kunnen vliegen.
Eenmaal aangekomen worden we opgehaald door onze familie en gegroet door de warme zon die op ons schijnt. We moeten de zon een beetje vermijden aangezien we de temperatuur niet gewend zijn en we geen zonnesteek willen (China = warm = 35ºC). We ploffen neer op de bedden en rusten de rest van de dag uit. De volgende paar dagen zien er ongeveer zo uit: eten, rusten en slapen (aangezien het hier 6 uur later is).

*A few days later ...*

We stappen allemaal de auto in en rijden met een paar auto's achter elkaar aan naar de grootste waterval van Azië. We geven onze tickets en lopen door het poortje. Hier en daar lopen een paar rivieren wat je moet passeren door op stenen te lopen die midden in de rivieren zelf liggen, met de hoop dat je niet in het water valt.
Bai Zhang Ji
Wenzhou, Zhejiang, China 
We lopen verder terwijl het gouden licht op ons lichaam schijnt. Het is echt mega warm en benauwd. Om me heen zie ik allemaal mensen met een paraplu lopen, omdat ze niet bruin willen worden. Eenmaal aangekomen bij de grootste waterval van Azië lopen we over een stenen brug. Als we voor de waterval staan voel je minuscule waterdruppels op je hele lichaam vallen. Het water valt naar beneden en door de wind worden de waterdruppels naar ons geblazen. Een heerlijk gevoel is dit. Een verfrissing aangezien het echt mega warm is. Hier blijven we nog even staan om af te koelen. De waterdruppels die op onze armen vallen worden meer en meer. En het wordt steeds fijner en fijner.

Die avond keren we weer naar huis. We zijn allemaal uitgeput en ploffen neer op bed. Hier kletsen we nog wat bij en is het alweer tijd om te gaan slapen.


volgende keer: oude huizen, tempel, monnik begroeten en een veld vol met lotusbloemen


Meer China travel diaries:

31 comments:

  1. Ik vond het heel leuk om eventjes met je op avontuur te gaan door China! Wat een leuke foto's heb je gemaakt en succes weer met school! Ik moet er helaas ook weer aan geloven.. ;) xxx

    ReplyDelete
  2. het lijkt mij ook zo tof om eens naar China te gaan, en jij ga gewoon gelijk 5 weken!! Leuke post weer mooie foto's ook.

    ReplyDelete
  3. Wat een fijne vibe zit er aan je foto's en verhaal, leuk! Het lijkt me een hele toffe ervaring en ik kijk uit naar het volgende deel!! X

    ReplyDelete
  4. Wat heb je dat mooi beschreven, het lijkt bijna alsof ik er zelf sta. Prachtige foto's ook zeg!

    ReplyDelete
  5. Wauw, ziet er supergaaf uit! En die waterval - prachtig!

    ReplyDelete
  6. Wauw wat mooi. Leuk geschreven en erg mooie foto's

    ReplyDelete
  7. Oh wat tof! Ik ben gek op China en zie graag meer van je foto's:)

    ReplyDelete
  8. Wat is dit ontzettend mooi zeg!

    Love,
    Dascha

    ReplyDelete
  9. Oh wauw, dat ziet er zo mooi uit! Ik vind China echt een fantastisch land :)

    ReplyDelete
  10. waauw wat gaaf! Heerlijk zo lang op reis! Ik ben benieuwd naar meer foto's :)

    ReplyDelete
  11. Wauw, wat een prachtige foto's! Het lijkt mij zo leuk om een keer naar China te gaan :)

    ReplyDelete
  12. Super leuk zeg! Mooie foto's heb je gemaakt ook, leuk bewerkt!
    Liefs,
    Elles

    ReplyDelete
  13. Ahh, wat een mooie watervallen hebben ze daar! China is ook echt een plaatje hoor, die cultuur daar vind ik ook echt heel fascinerend ofzo (:

    ReplyDelete
  14. Wat tof dat je naar China bent geweest, mooie foto's ook! Succes ook weer met school!

    ReplyDelete
  15. Dit ziet er zo mooi uit! China lijkt me echt een speciale plaats om naartoe te kunnen gaan. Dat van die waterval heb je ook heel mooi omschreven. Fijn om te lezen!!!

    ReplyDelete
  16. Oh, wat gaaf! De foto's zijn fantastisch, en je schrijft op een hele beeldende manier! :)

    ReplyDelete
  17. Waauw wat een prachtige foto's! Het was heel leuk om even zo in China te zijn, haha! Vooral die laatste is echt mooi :)

    ReplyDelete
  18. jeetje wat een prachtige foto's! en het was ook zo benauwd in Japan ja.. en mensen hebben ook de paraplu om een gedeelte van de hitte tegen te houden maar of het werkt, lol

    ReplyDelete
  19. Oh wauw, die foto's zijn zo prachtig! China lijkt me zo gaaf!

    ReplyDelete
  20. a few days later, is dat een referentie naar spongebob, toevallig, haha. Zalig verslagje en je foto's zijn anders dan normaal maar ik vind ze wel echt kei leuk! (Welke filter heb je gebruikt voor de eerste? Of bewerk je niet met VSCO?)

    ReplyDelete
  21. Oh wauw wat super gaaf! Lijkt me echt een heel raar gevoel om in China rond te lopen. Dat je zeg maar pas door had dat je heeeelemaal naar China bent geweest toen je weer thuis was, ofzo. :)

    ReplyDelete
  22. echt prachtige foto's,
    wat zou ik daar graag eens heen willen zeg.

    liefs joelle

    ReplyDelete
  23. Wat een mooie foto's, zo leuk om te zien en lezen! 5 weken in China, waauw. Ik ben benieuwd naar de komende travel diaries! :)

    ReplyDelete
  24. wow echt super mooie foto's! ik wil ook wel een keer naar China

    ReplyDelete
  25. Wat een fantastische foto's, stuk voor stuk, en jouw schrijfstijl erbij maakt het net alsof ik erbij was, kan me het allemaal zo goed voorstellen. Zou ook zo graag naar China gaan, lijkt me zo'n mooi en interessant land. Wat fijn dat je er 5 weken hebt kunnen doorbrengen!
    XO IMKE | Pastellics

    ReplyDelete
  26. Wauw, die eerste foto vind ik echt prachtig! leuk geschreven ook :)

    ReplyDelete
  27. Wat ziet het er geweldig uit..! Heel erg mooi.
    Het lijkt mij een prachtig land.

    ReplyDelete
  28. Leuk om te lezen! Ik ga in de zomer waarschijnlijk naar China, voor het eerst! We hebben maar drie weken, dus kunnen niet zo heel veel natuurlijk. Ik ben benieuwd naar de rest van je verhalen :)

    ReplyDelete