28 juni

Tuesday, June 28


20.5.2016
Ik ben thuis van mijn Duits examen en heb het ondertussen ook al nagekeken. Slecht, maar niet zo slecht als Engels mompel ik. Ik loop richting de plantjes en begroet ze. In mijn hoofd dwaalt een gedachte. Kans op slagen is klein, maar een dart in een rode roos gooien is helemaal klein. Ik besluit om vier darten te gooien. De eerste twee zijn niet slecht. Ik gooi de laatste twee darten en die gaan volop in de roos. ALLEBEI IN DE ROOS. Wow. Met een open mond sta ik stil vol verwondering. Hoe dan? Ik geloof het niet en pak de darten weer. Opnieuw probeer ik de darten te gooien. Dit keer gaan ze helemaal naast. Nog een keer proberen. Deze keer ging het nog rampzaliger. Ik probeer het nog een paar keer maar het gaat steeds slechter. Betekent dit hoe meer ik oefen hoe slechter het gaat? Oefening baart kunst zeggen ze altijd of heeft de kracht van zeggen dat je het ècht kunt een grotere impact? Ik weet het niet. 
Het was donderdagmiddag 16 juni, de dag dat we de examenuitslag zouden horen. Ik zit op de vensterbank en staar naar de mensen die elkaar passeren. Naast mij ligt mijn mobiel die om de minuut trilt. Ik adem rustig in en uit en pak mijn mobiel om alle whatsapp berichtjes van m'n vriendinnen te lezen. ''Omg nog maar 1 minuut'' stuurt een vriendin. De wijzer van de klok staat nu precies om half 2. Niet veel later krijg ik al een berichtje van een vriendin dat ze niet geslaagd is. Ondertussen rollen bij mij er ook al een paar traantjes naar beneden. Als mijn vriendin niet is geslaagd, dan ben ik helemaal niet geslaagd. Iets over twee begon de telefoon te rinkelen. Ik neem de telefoon op met een trillerige hand. ''Je bent geslaagd! Het is je net gelukt.'' hoor ik door mijn telefoon. ''Echt?!'' vraag ik. Ik geloof het niet en het wordt allemaal even te veel voor me. M'n tranen geven zich over en stromen naar buiten. ''Gaat het wel?'' vroeg m'n mentor. Ik heb bijna geen stem meer door de schrik. ''Ja het gaat'' zeg ik. Over een uurtje moet ik naar school om mijn voorlopige cijferlijst op te halen, want ik ben geslaagd!
denim jacket: levi´s  top: levi´s  jeans: pieces  shoes: puma

Het is al een meer dan een week geleden dat ik de uitslag heb gekregen, maar toch wilde ik mijn 'examenuitslag ervaring' delen. Hoe ik het heb ervaren: heel veel stress. Maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe makkelijk/moeilijk je school vindt. Ik ben heel blij dat het afgelopen is. Echt heel blij. Volgend schooljaar ga ik hbo-rechten studeren. Elke ochtend word ik nog steeds wakker met de gedachte dat ik geslaagd ben. Ik geloof het gewoon nog steeds niet. Over iets meer dan een week mag ik mijn diploma ophalen en dan dringt het denk ik ècht tot me door dat ik klaar ben met de middelbare school. Ik ben gewoon een officiële student nu. Lol.

Ik ga trouwens deze zomervakantie vijf weken naar China. V-I-J-F WEKEN. Ja het is erg lang, maar ik ga met mee met m'n nichtje. Ik moet nog wel nodig opzoek naar zomerkleding, want uh 40º daaro. Al heb ik wel hele toffe zomer items gezien op de sites van Levi'sEsprit en Pieces. Spijkerrokken, shorts, jurkjes gewoon dingen die ik nodig heb. We gaan trouwens vooral familie bezoeken (die ik heeeel erg lang niet meer heb gezien) en voor de rest geen idee. Ik wil misschien een paar travel diaries over schrijven maar daar ben ik nog niet helemaal zeker van.

wat zijn jouw plannen voor de zomervakantie?

Foto's door Lisa
www.xnouvelleblonde.blogspot.nl

23 comments:

  1. Ik ben zo ontzettend blij voor je, omdat je geslaagd bent, zo goed gedaan! 💙 Wat tof dat je naar China gaat, ik zou het tof vinden om d'r wat over te lezen, maar dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk :) Alvast veeel plezier gewenst! Liefs!

    ReplyDelete
  2. Wat leuk dat je zo lang op vakantie gaat naar China, wowww. Het zou fijn zijn om er iets over te lezen of te zien, maar net als Klaske zegt, doe maar gewoon waar jij zin in hebt! Heel veel liefs en geniet maar van je welverdiende vakantie :)

    ReplyDelete
  3. Wat ontzettend leuk geschreven. Nog gefeliciteerd:)

    ReplyDelete
  4. Wauw, wat goed man! Echt super. Ik ben hartstikke blij voor je. En ik ben jaloers op je China-reis, supergaaf! Wou dat ik meekon, haha.

    ReplyDelete
  5. Hartstikke leuke outfit dat jasje vind ik echt heel erg tof!

    ReplyDelete
  6. Och, zo goed van je! Echt blij voor je. Ik zit nog steeds in de stress dat ik blijf zitten voor wiskunde dit jaar. Maar China, 5 weken! Super lekker!! En je shirt is enorm leuk. XX

    ReplyDelete
  7. Hoe mooi heb je je ervaring omschreven, ik had er niet beter op kunnen komen, haha. En jaa, nogmaals proficiat, tuurlijk ging je erdoor zijn! En zo'n travel diary lijkt me graaf om te lezen, zeker van China want da's zo'n ver van mijn bed show, snappie.

    ReplyDelete
  8. Nog van harte gefeliciteerd :-D Wat gaaf dat je naar China gaat!

    xoxo
    www.its-dash.com

    ReplyDelete
  9. YES! Wat fijn dat je geslaagd bent!! En heeel veel plezier in China, ik ga naar España :) xxx

    ReplyDelete
  10. Zo leuk dat je naar China gaat! Met super wijs zijn en nog eens proficiat!

    ReplyDelete
  11. Wat gaaaf dat je zo lang naar China gaat! Heel tof! EN hele mooie foto, hou van die witte bloemen met de groene bladeren :)

    ReplyDelete
  12. Wat fijn voor je dat je geslaagd bent! Gefeliciteerd. Jeetje, 5 weken is inderdaad erg lang maar het lijkt me wel erg gaaf! China is nog echt wel een land die ik nog wil bezoeken. Wij gaan dit jaar naar Zuid Frankrijk, lekker naar de zon. Hmm ik heb er zin in hihi :)

    ReplyDelete
  13. Oh, wat ben ik blij voor je! Gefeliciteerd meid, supergoed gedaan! En vijf weken naar China: wauw!

    ReplyDelete
  14. Wat leuk dat je geslaagd bent! Ik mag vanavond m'n rapport gaan afhalen. Oh, 5 weken! Genieten!

    ReplyDelete
  15. Wat fijn dat je ondanks de stress toch geslaagd bent. Gaaf ook dat je naar China gaat, veel plezier alvast!

    ReplyDelete
  16. Ahh alvast heel veel plezier in China! En gefeliciteeeerrrd!! Zo'n leuk shirtje trouwens!

    ReplyDelete
  17. echt super zenuwslopend is zo'n middag. wel echt super tof dat je geslaagd bent, en je mag zeker trots op jezelf zijn! Het duurt nog even maar; alvast heel veel plezier in china!


    liefs

    ReplyDelete
  18. Nog gefeliciteerd dat je geslaagd bent! En heel superleuk dat je naar China gaat! Heel veel plezier!

    ReplyDelete
  19. Aah wat super, gefeliciteerd met het slagen ♥ en hoe gaaf, vijf weken naar China, wauw! Ik zou het heel leuk vinden om travel diaries te zien, maar alleen doen als je dat wilt natuurlijk. Ik ga vier weken naar Amerika waar ik ook heeel veel zin in heb :)!

    ReplyDelete
  20. Heel erg gefeliciteerd met je uitslag, wel jammer van je vriendin!

    ReplyDelete
  21. Echt geweldig gedaan Mei-Qi. Ik ben trots op je <3 Ik ben jaloers dat je naar China gaat. Ik kan niet wachten om al je foto's te zien.

    ReplyDelete
  22. Nogmaals van harte gefeliciteerd met je diploma, het is je gegund! Hopelijk bevalt je vervolgstudie. Heel veel plezier in China toegewenst, geniet ervan, hopelijk kan je na al dat examengestress nu een beetje bijkomen. ❤

    ReplyDelete
  23. Nog gefeli met je eindexamen!! Leuk geschreven ook. En wat super gaaf, 5 weken China!! Veel plezier alvast :-)

    ReplyDelete